Mutlu Yıllar :)


Translate

29 Aralık 2011 Perşembe

Herkesin yeni yıldan beklentisi farklı

Yeni yılın yaklaşmasıyla bazı işyerleri ''dilek ağacı'' uygulamalarıyla müşterilerinin ilgisini çekmeye çalışıyor.
Edirne'de de çeşitli işyerlerinin önüne konulan çam ağaçlarına, yurttaşlar yeni yıldan beklentilerini yazıyorlar. Dilekler, herkesin yeni yıldan beklentilerinin farklı olduğu gösteriyor.
İçinde bulunulan ortama göre mesajların yazıldığı çam ağacı sosyolojik anlamda insanların sevinçlerini, kederlerini ve sıkıntılarını ortaya koyması noktasında, içlerini boşalttıkları, deşarj oldukları bir platform olarak değerlendiriliyor. Askerin tezkere, öğrencinin diploma, yoksulun piyangodan para istediği dilek ağaçları yeni yılın ilk günlerine kadar dilekleri toplamaya devam edecek.
Saraçlar Caddesi'nde bir kafenin önüne konulan ''dilek ağacına'' asılan bazı dilekler şöyle:
-''Artık öğretmen olmak istiyorum''
-''Babam tez vakitte sendikacı olsun''
-''Romeo gibi seviyorum. Julyet'imi arıyorum''
-''Sıcak ev, araba ve koca istiyorum''
-''Allah'ım senden sabır diliyorum''
-''Atarsa şafak 137, atmazsa atmasın yav''


Edirne'de engelli öğrencilere eğitim veren okulda da, öğrencilerin el işi dersinde yaptıkları dilek ağacı sergileniyor.
Kartondan çam ağacı tarzında yapılan dilek ağacına 2011'den beklentilerini yazan engelli öğrenciler ve ailelerinin mesajları zaman zaman görenleri duygulandırıyor.
Ablasının eğitim gördüğü okulu ziyaretinde ağaca dileğini yazan Elif Karnabat, ''Yeni yılda Allah'tan ablama ve bütün engelli çocuklara sağlık vermesini diliyorum'' şeklindeki duygularını ifade etti. Konuşmada güçlük çeken torununun konuşmasını dileyen bir babaanne de, dileğini bu ağaca bırakanlardan biri.
İçinde bulunulan duruma göre çeşitlilik arz eden dilekler, kimi zaman içinde bulunulan kötü durumdan kurtulmaya, kimi zaman da gelecekten beklentilere yönelik oluyor.
Türkiye'de pek çok şehirde olduğu gibi Edirne'de de bir çok yerde yılbaşı öncesi görülen ''dilek ağacı'' uygulaması genç, yaşlı, hasta, sağlıklı herkesin istek ve umutlarını yapraklarından sallandırmaya devam ediyor.
merry christmas,Christmas pictures,Yeniyıl resimleri,yılbaşı resimleri,Noel, yeniyıl mesajları,Yeni yıl gifleri,Christmas gifs

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder